Sinds een jaar of tien zijn de meeste verkooporders digitaal, maar in de werkplaatsafdeling is die stap nog niet gemaakt. Waarom vullen we werkorders nog in met pen en papier? Hier zijn 5 redenen om met digitale werkorders te starten:
- Geen doktershandschriften meer. Het is niet altijd even makkelijk om het gekrabbel van je collega's te lezen. Hoe fijn zou het zijn als ze allemaal hetzelfde lettertype hadden? Dit zou veel misverstanden binnen het proces voorkomen.
- Nooit meer zoeken naar rondslingerende werkorders. Nu heb je ze gewoon allemaal digitaal in één overzicht, en weet je dus precies wat de 'realtime' status van de doorgang is.
- Bespaar papier. Je gebruikt veel minder papier en inkt. Enig idee wat de print- en papierkosten zijn per monteur per jaar? Met digitale werkorders help je het milieu én je portemonnee.
- Niet meer archiveren. Werkorders worden namelijk automatisch gearchiveerd. Dit scheelt veel tijd en gedoe. Niet alleen met opruimen of inscannen, maar ook met het opzoeken van oude werkorders.
- Niet meer lopen en wachten. Monteurs kunnen zo veel productiever zijn. Ze hoeven niet meer met de papieren werkorder naar de receptie of het magazijn maar kunnen gewoon lekker doorwerken.
Een hogere efficiency in de werkplaats begint bij de kleine dingen. Het heen en weer lopen van de monteur of receptionist om om duidelijk te vragen bij een collega is een hele normale zaak. Toch kost dit misschien wel 30 minuten per monteur per dag! Wat als we die verspilde tijd kunnen omzetten in productieve (facturabele) uren? Wat levert het dan voor u op?