In deze blog omschrijven we hoe de uitrol van Claire bij Bariseau Mottrie in Kortrijk en Ieper is verlopen. Overstappen van een papieren
naar een digitale werkwijze is een hele verandering. Daarom is een goede voorbereiding en begeleiding op locatie van uiterst belang.
De voorbereiding
De voorbereiding
Nadat de keuze definitief is gemaakt starten we met een online meeting met alle back-office medewerkers. In deze online meeting wordt de basis van Claire uitgelegd, en is er de mogelijkheid tot het stellen van vragen. Doordat de medewerkers vóór de startdatum al betrokken worden bij Claire krijgen wij waardevolle feedback over hoe we Claire het beste kunnen inrichten voor hen.
Als aanvulling op de online meeting zijn we met een beperkt gezelschap gaan kijken bij een klant die al enkele jaren met Claire werkt. Dit om de medewerkers een beeld te geven van hoe Claire in de praktijk werkt en om vragen te stellen aan de gebruikers. Op deze manier horen zij de voordelen van mensen die dagelijks met Claire werken.
De startdag!
De dag van de opstart is aangebroken. In de eerste week zullen twee locaties opgestart worden. Elke locatie krijgt twee dagen 'on-site' begeleiding van consultant(s) op de vloer.
Op de eerste dag is het voor iedereen wennen. We moet de vertrouwde papieren werkorder los gaan laten en het Claire dashboard gaan leren lezen. Weerstand is op zo'n eerste dag heel normaal. Op de tweede dag is het al een stuk rustiger en begint iedereen zijn handigheid in het systeem te vinden.
Meerwerk digitaal vastleggen (en dus niet meer schrijven);
Welke controlelijsten gebruiken we?;
- Foto's en video's maken.
Optimaal gebruik maken van het Claire dashboard;
Offerte traject en klant akkoord verwerken in Claire;
Opdracht naar de monteur;
- Garantie-pin.
Nazorg
Nazorg
Onze consultants houden online de voortgang bij. Daarnaast zal er dagelijks een korte call zijn met de aftersales manager om de voortgang en eventuele opmerkingen of tips te bespreken.
Daarnaast vindt er nog een terugkomdag plaats waardoor we echt de puntjes op de i kunnen zetten!